Subject: Kaebus Transpordiameti, EMTAja Haridus-ja teadusministeeriumi kohta
From: "Vertetom Autokool" <[email-masked]>
To: "Transpordiameti klienditugi" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Feb 2025 07:15:13 +0200

Seoses autokooli tegevusega on nähtud ette liiklusseaduses sätestatud 
tingimused. Paraku ei taga riigi asutused selle seaduse kohast võrdset 
kohtlemist ja tekib olukord, kus väiksemad autokoolid on ebavõrdses seisus 
ja peavad tegema tunduvalt suuremaid kulutusi, kui suuremad, mis väljedub 
lõpuks kursuste hindades. Toome näidetena välja järgnevad puudused , mis on 
riiklikult kontrollimata.

1. Autokooolid, kes tegutsevad  mitmes piirkonnas ei oma  seaduses 
sätestatut eeldusi tegevusloa omamiseks ja on teadlikult esitanud vale 
andmeid või jätnud need teadlikult edastamata.

1.Vaatleme autosõidu tegevuskohti, kui ükskõik milline koht valida, siis 
peab seal olema olemas liiklusseaduses sätestatud:plats. klass, esmaabi jms 
nõuded.
Paraku on olukord selline, et platsi ja klassi pole igas piirkonnas, seega 
ei tohi omada koolitusluba. Antud olukord on kestnud juba aastaid ja seda on 
dolereerinud
 ja toteerinud kaebuse vastustajad. Ükskõik , millises kohas tegutseb või 
tegutseks teine autokool, siis temalt nõutakse kõigi liiklusseaduse punktide 
täitmist, aga mitte suurelt autokoolilt.
Seoses eeltoodud olukorraga tuleb tunnistada tegevusluba kehtetuks kuni on 
igas piirkonnas täidetud tingimused.

2.Facebook-is levivad reklaamid, kus autokoolid pakuvad nn tasuta esimest 
proovi tundi B kat puhul. Taaskord on vajadus sekkuda järelvalveks, sest 
kehtiv seadusandlus ei võimalda ilma õpilast kursusele registreerimata 
tagada legaalset sõidutundi. VAstustajad ei kontrolli olukorda

3. Oade autokoolide( Tartu) B-kat hind on kodulehtede andmetel toodud 640 
eur, mis on ilmselgelt liiga madal ja turu solkimine. Taaskord puudub 
kontroll

4.Seadus näeb ette, kuidas peab olema märgistatud õppesõiduk. Siin on samuti 
olukord kontrollimata, sest tingimuste kohaselt peab olema tagatud esiustel 
min. märgistuse nõuded, aga seda väga paljud õppesõidukid ei täida. Taaskord 
kontrollimata. LIhtne võimalus vaadake autokoolide sõidukeid, mis toodud e 
keskkondades ja veenduge piltide alusel eksimustes.

5. Osad autokoolid on käibemaksukohuslased ja seega tuleb tuua välja hind 
käibemaksuga ja ilma käibemaksuta tarbijate kaitseks. Seda paraku ei tehta. 
Kontrollida hindade kajastamist autokoolidel.

6. OSadel autokoolidel ei ole riiklike registrite andmetel ühtegi töötajat, 
aga pakuvad kursuseid. Kuidas see võimalik, ilma ühegi töötaja kohta. 
Liiklusseadus nõuab tööle asumise kinnitust. Tegelikult seda ei kontrollita.

7. Väga paljudel autokoolidel puudub info tegevusloa kohta.  Taaskord 
kontrollimata

Viivitamatult tagada võrdsed tingimused kõigile autokoolidele ja kindlustada 
võrdsed konkurentsitingimused. Hetkel on õigus nõuda kahjude hüvitamist, 
sest riiklikud ametkonnad ei ole taganud seaduses nõutud võrdseid tingimusi 
kõigile.

-- 

MTÜ Koduharjutus
Vertetom Autokool
Kalmer
Tel 56498533

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.